Olifanten

13 november 2013 - Chitwan National Park, Nepal

Op tijd op voor het ontbijt en dan met een 'boomboot' op de rivier om dieren en vogels te spotten. We zagen pauwen, bijeneters, 2 soorten ijsvogels, kwikstaartjes en 4 krokodillen. Aan land gekomen zagen we nog net een neushoorn.

Hierna konden we, als we wilden met een olifant in de rivier om de olifant te wassen. Later bleek dat het juist andersom zou zijn. Joke en ik werden al zittend op een olifant nat gespoten door de olifant. Het was heel leuk, maar best spannend  om zo hoog op een olifant te zitten.

Onderweg vanuit de jeep heb ik nog foto's gemaakt van de traditionele woningen met lemen muren en daken van olifantengras. In deze woningen blijft het lekker koel. Het viel hier ook op dat de bewoners hun erf allemaal goed schoon hielden.

Na de lunch stond het rijden op een olifant door de jungle op het programma. Oef, wat een geschommel was dat, maar het wende wel. We zagen een nijlpaard met een jong, verschillende herten, een wild zwijn en aapjes.

Toen we weer bij de lodges kwamen was er een optreden van de stokdansgroep de Tharu's. Er werden verschillende dansen opgevoerd zelfs 1 met brandende fakkels. Na het eten hebben we nog weer bij het vuur gezeten