Terug naar Kathmandu

14 november 2013 - Chitwan National Park, Nepal

Op tijd op voor een wandeling met gids om vogels te spotten. De zon was nog niet op en het was nog mistig. Direct zagen we al een ijsvogeltje. We liepen weer over het bruggetje door het water. Verschillende vogels gezien zoals papegaaien, pauwen maar ook herten en een olifant die aan het werk was (dit was om te trainen). Door de mist heen kwam de zon op zodat we prachtige foto's konden maken.

Toen snel ontbijten en de koffers pakken want we hadden een lange reis voor de boeg naar Kathmandu. De reis was maar 165 km maar door de slechte wegen en vanwege stakingen op vervoer i.v.m. demonstraties voor de a.s. verkiezingen, waren er blokkades en controles onderweg voorspeld. De bussen voor de toeristen mochten rijden maar ook was het afwachten of er wel genoeg benzine te koop was. In het 1e dorpje kocht de chauffeur 1 kleine jerrycan en iets verderop kon hij voor een veel hogere prijs tanken.

Het gehobbel en getoeter begon weer (er waren dan wel minder auto's op de weg maar destemeer voetgangers en fietsers) en zo konden we samen met een bus franse toeristen een heel eind vooruit. Een eind verderop, na een poos stilgestaan te hebben, gingen we in colonne met voorop militairen weer verder. Ook hebben er nog militairen op het dak van onze bus meegereden. Onderweg veel protestdemonstraties.

Om een uur of 12 konden we bij een soor wegrestaurant wat eten en toen snel weer verder. We hadden toen ongeveer 100 km gereden in ± 3 uur. Bij een dorp kwamen we in een mensenmassa terecht waar de bus zich door de massa heen worstelde. Het leek wel of er een festival was. Gelukkig waren we er toch nog snel door en konden we verder. Alles bij elkaar hebben we over de hele afstand ± 6 uur gedaan en iedereen was moe van deze reis.

Morgen de laatste vrije dag. Joke en ik hebben nog een excursie geboekt die we op de 1e dag gemist hebben. We gaan naar Durbar Square en hopen de levende godin te zien, want dat brengt geluk, zegt men .....

1. Gerhard, Joris en Karien:
    15 november 2013
    Weer een hele ervaring rijker, lezen we. Prachtige foto's van de ochtendwandeling. Joke, we zijn benieuwd naar je rafting ervaring, je ziet er op de foto's erg stoer uit! We hopen dat jullie de levende Godin nog kunnen zien en ook een beetje geluk vor ons mee brengen :). We wensen jullie een goede terugreis en tot zondag!
    Veel Liefs, Gerhard, Karien en Joris
    P.S. de lezing in Venlo was zeer interessant
  2. Gerhard, Joris en Karien:
    15 november 2013
    Oja, Gefeliciteerd met je kleindochter! 1 jaar al weer!

xx
  3. Hanny:
    15 november 2013
    Wat een belevenis zeg. Geweldig!!! Geniet nog even en dan een goede terugreis. groetjes Hanny
  4. Wendy:
    15 november 2013
    Hallo Hermien, wat een prachtige reis maken jullie. Zoveel te zien, zoveel indrukken. Ik geniet met je mee. Ben benieuwd naar je uitgebreide verhalen en foto`s. Dikke zoen en een goede terugreis!
  5. Hanneke Frenken:
    15 november 2013
    Heel wat meegemaakt zo te lezen,prachtige foto's gemaakt!
    Nog een hele fijne laatste dag gewenst een goede terug reis !
    Breng een beetje geluk mee naar hier !!!
  6. Frits en Ina:
    15 november 2013
    Hoi dames, wat een prachtige reis maken jullie,en wat een mooie foto's maken jullie. Het is ook heel leuk jullie te volgen,ik ga de koffer maar pakken dan los ik jullie af.
    We wensen jullie een goede en veilige terug reis.
    De hartelijke groeten,
    Frits en Ina
  7. Betsie:
    15 november 2013
    Hallo Hermien en Joke het was weer leuk om jullie te volgen en jullie foto's te zien. Alleen van de foto van de brug krijg ik de kriebels. Hermien gefeliciteerd met je kleinkind, Alweer 1 jaar. en jullie allebei een goede en veilige reis terug.

Groetjes,
    Betsie
  8. Wilmy:
    16 november 2013
    Wat prachtig allemaal. Ik krijg er gewoon zin aan om weer op reis te gaan. Alleen al die afgoden, daar houd ik niet van. Kan wel interesant zijn, maar ik vertrouw op de Ene Levende God. Goede terugreis gewenst.
  9. Johnny bussink:
    16 november 2013
    Ik zie elke dag een levende godin moar ze luisterd niet altied .
    Gr johnny b
  10. Joke schreurs:
    18 november 2013
    Zo we zijn weer terug van onze prachtige reis, en dank zij Hermien kan iedereen meegenieten, mooie verhalen en prachtige foto's. Hermien bedankt.