Voorbereiding

28 oktober 2013

Opnieuw een verre reis. Ik ga mee met een groepsreis naar Nepal. Nooit gedacht dat ik daar ook nog eens naar toe zou gaan, maar Joke had zich al aangemeld en vroeg of ik ook mee wilde; Ik zei dus: ja!

Nu zijn de laatste voorbereidingen voor het vertrek naar Nepal begonnen. De koffer is (half) ingepakt en de inentingen heb ik gehad die nodig zijn voor Nepal. En een foldertje met medische adviezen gekregen.

De reis gaat via Kuala Lumpur in Maleisië. Dat is wel een omweg helaas, dus vele uren extra vliegen. Maar de pret wordt er niet minder om.

Ik zal deze keer de reisverslagen en de foto's waarschijnlijk pas na de reis op deze site zetten omdat ik mij aan het tempo van het reisgezelschap moet aanpassen. Ook weet ik niet of ik regelmatig van het internet gebruik kan maken. Als het toch lukt dan zal ik een verslag en foto's plaatsen.

Ondertussen probeer ik mijn loopconditie weer op peil te krijgen want we gaan elke dag wel wandelen, hoewel je vaak ook kunt kiezen om van een alternatief vervoermiddel gebruik te maken, of om een dagje te relaxen.

Ik heb al wat foto's en filmpjes van Nepal bekeken: Nepal is echt een prachtig land!Er staan diverse excursies op het programma, zoals naar Swamyambunath (apentempel), naar het paleis van de heilige Kumari (de levende godin). We bezoeken tempels, kloosters en stoepa's met ontelbare gebedsvlaggetjes. Ook zullen we in de bergen naar de zonsopgang gaan kijken. Er staat ook nog een halve dag raften op het programma, dit onderdeel doe ik niet mee, maar ik volgde groep vanuit een begeleidend busje.

Verder gaan we naar het Chitwan, jungle park waar we een paar dagen blijven om neushoorns, apen en krokodillen te spotten. Ook zullen we een rit maken op de rug van een olifant. Kortom een reis boordevol cultuur, natuur en avontuur.

groetjes,

Hermien