We zijn er!

4 november 2013 - Kathmandu, Nepal

Na een valse start en nog een extra hotelnachtje bij Schipol vetrokken we dan zaterdag om 12.00 uur met Maleisie Airlines richting Kuala Lumpur. Het lukte vrij snel om ook stoelen naast elkaar te regelen. Dat was dan ook een hele zorg minder, zoveel uur tussen wildvreemde medepassagiers te moeten te zitten zonder met elkaar te kunnen kletsen, dat leek ons niet zo gezellig.

De tussenstop in Kuala Lumpur zou nu ong. 10 uur, i.p.v. 2 uur, duren. Uiteindelijk zijn we ervaren backpackers (slapen en hangen op banken en stoelen) geworden.

In het vliegtuig kregen we rijkelijk eten en drinken aangeboden. Af en toe schudde het vliegtuig i.v.m. turbulentie en moesten we de veiligheidsgordels om doen. Het viel allemaal uiteindelijk nog wel mee.

Omdat we niet meer met de groep mee reisden, moesten we vanuit Kuala Lumpur een telefoontje (ja, ja, in het engels) plegen om precies te vertellen met welke vlucht en hoe laat wein Kathmandu aanzouden komen. Ook moesten we nog, zoals zoveel mensen, het visum regelen. Dat duurde allemaal dan ook nog een uur extra, Wat een pak van ons hart toen bleek dat er iemand buiten stond, met een naambordje van ons reisbureau, die met een taxi ons op stond te wachten. Na nog een 20 min. rijden en hobbelen in Kathmandu bereikten we eindelijk onze eindbestemming en konden we in een gewoon bed gaan slapen.

Vandaag konden we samen met de groep, de voor ons 1e exursie mee gaan doen. Dit was in de stad een plein met een grote stoepa, met gebedsmolens en een hindoetempel. Ook de plaats waar lijkverbranding plaatsvinden hebben we bezocht. Heel indrukwekkend allemaal.

Vanavond hebben met de groep in de stad gegeten en in miniscule taxietjes (de kleinste zusuki) terug, 5 personen in 1 taxi.

We hebben een heel gezellige groep, het voelt al als allemaal familie.

Ik probeer nog even of ik wat foto's kan plaatsen. Anders komt dat een volgend keer.

Heel veel groeten van ons.

Joke en Hermien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke:
    4 november 2013
    Wat mooi en fijn om te lezen dat t goed gaat met jullie, en dat jullie t leuk hebben. Groetjes johan en Marijke
  2. Gerhard, Joris en Karien:
    Hallo Hermien,

Super te horen dat jullie uiteindelijk goed zijn aangekomen en kunnen genieten van al het moois! Het ziet er prachtig uit We zijn wel een beetje jaloers, hoor. Geniet er van! groetjes, ook aan Joke, Joris en Karien.
  3. Marijke:
    4 november 2013
    Heel veel plezier en wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Ik zie de volgende berichtjes graag tegemoet,
    Liefs merle
  4. Hanneke Frenken:
    4 november 2013
    Fijn te horen dat uiteindelijk alles goed is verlopen maar als ik het uit jullie verhaal goed begrijp zijn jullie met veel vertraging alleen zonder de groep gevlogen?
    Op de foto's te zien hebben jullie al veel mooie dingen gezien,geniet ervan.
    Groeten van
    Hanneke en Harry
  5. Hans en Ina:
    4 november 2013
    Hoe vond jouw rug dat backpackergedrag? Gelukkig kunnen jullie nu in goede bedden slapen. Aan de foto's te zien is het grote genieten al begonnen. Veel plezier!
    Hans en Ina
  6. Winnie en Leon:
    4 november 2013
    we spraken Gerard vandaag en hoorden van jullie vertraging. Fijn dat alles goed is gekomen. Veel genieten nu!
  7. Sanne Gijsbers:
    4 november 2013
    Wauw, wat prachtig!! Geniet ervan!!
  8. Gerhard,:
    5 november 2013
    zijn jullie goed uitgerust ik heb gisteren twee ritjes gedaan was s avonds wel erg moe wel goed geslapen ap 1.4 slp 8.5 ik wens jullie nog een fijne vakantie geniet ervan groeten aan joke en een knuffel van mijn gerhard
  9. Janette:
    5 november 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Mooie foto's al gemaakt en ik kijk uit naar meer mooie foto's en berichten. We krijgen hier zo ook een goede indruk van je belevenissen. Prachtig mooi en geniet ervan! Dikke kus Janette
  10. Niels:
    5 november 2013
    Heel veel plezier daar hè... wat leuk die foto!!
  11. Johnny bussink:
    Genieten maar , gr johnny
  12. Siny:
    6 november 2013
    Fijn dat jullie er zijn. Leuke foto's. Heb samen en met de groep veel plezier.
    Gr. Carel en Siny