Zonsopgang in Pokhara

11 november 2013 - Nepalganj, Nepal

Het vroege opstaan om 5 uur werd rijkelijk beloond met een prachtige zonsopkomst bij een wolkenloze hemel. Boven op een top van een hoge berg bij de stad zagen iets over 6 uur de eerste glimp van de zon dat weerkaatste op één van de toppen van de Himalaya. Eén voor één volgden de andere toppen. Iedereen was dit aan het filmen of aan het fotograferen, totdat Joke riep: Daar is ie! Iedereen, inclusief de Chinese toeristen, keek om en ja hoor, het randje van de zon was te zien en vrij snel (in ± 3 min) was de hele zon te zien. Het was erg mooi om dit op zo'n bijzondere plek mee te maken.

Onderweg terug, via trappen en soms steile paden, maakten we nog wat foto's van de omgeving en de plaatselijke bevolking. Terug in ons hotel konden we direct aan het ontbijt, dat ons deze keer wel erg goed smaakte na zo'n intensieve klim en afdaling van wel meer dan 1000 steps omhoog en weer naar beneden.

De rest van de dag hebben we een boottochtje op het Phewa lake gemaakt, wat rondgewandeld en weer heerlijk gegeten. Alweer een dag voorbij, het begint nu wel op te schieten, nog maar 5 nachten in Nepal en dan weer naar huis.