Panauti

8 november 2013 - Panauti, Nepal

Vandaag wandelen we door de rijstvelden. De rijst wordt geoogst, waar we dan ook mooie foto's van maken. De, voor ons, ouderwetse manier van werken doet ons denken aan de wijze zoals vroeger onze grootouders werkten.

Verderop gaan we met 'ons' busje weer door naar Panauti. Het is een rustig plaatsje waar in alle rust kunnen rondkijken. Iedereen leeft op straat en in de huizen is geen waterleiding, dus bij waterpunten of in de rivier wassen de mensen zich en ook hun kleren, ze hangen hun wasgoed op alles waar maar kan te drogen, over hekken, in struiken etc. Iedereen heeft ook wel een winkeltje, soms alleen met wat fruit, groente en snoep, soms verkoopt men nog iets meer. Maar iedereen is vriendelijk en laten zich gewillig op de foto zetten. De kinderen vragen in het engels waar we vandaan komen en wij vragen naar hun naam en hoe oud ze zijn. Ze zijn blij met een pen of een snoepje. Bij een tempeltje maakt een oude man muziek, hij lijkt volledig in trance. Er staan veel mensen om dit gebouwtje. Ook een man met een bijzonder kapsel.

Huizen worden vaak gebouwd met de mogelijkheid om er evt. later, nog een verdieping op te zetten. Dus zolang er geen dak op zit kan het altijd nog hoger worden.

We overnachten weer in Kathmandu in het Tibet hotel. Dit hotel is vrij luxe, de bedden zacht (de afgelopen nachten op matrasjes dunner dan 3 cm gelegen).

Morgen staat het raften op het programma.