Rafting

9 november 2013 - Pokhara, Nepal

Vandaag is het de dag van de rafting.

Op tijd uit het hotel vertrokken voor een ± 3 uur lange rit. Wat een, voor ons, chaotisch verkeer. Weinig verkeersborden, 1 enkel verkeerslicht en verder alles door elkaar rijdend en toeterend verkeer; auto's, bussen, motoren, fietsers, handkarren, mensen te voet, koeien, en geiten. Ongelofelijk! Langs de weg direct de plaatselijke middenstand; dwz open winkeltjes (echt voor elk huisje (hutje)). Als het bv een poelier is dan wordt op 2 m. afstand van het voorbij razende verkeer de kippen geslacht.

Soms is de weg een paar 100 m. goed, dan weer vol kuilen en gaten. Dit ook buiten de stad. Inhalen gebeurt onder luid toeteren. We hebben gelukkig een goede chauffeur.

Eindelijk bij de rafting aangekomen kregen de rafters de instructies en ik maakte de foto's en een filmpje bij het vertrek. Met de chauffeur en gids ging ik door met het busje naar het eindpunt van de rafting. Daar was geen cafe of restaurant oid. Bij de plaatselijke bewoners langs de weg hebben we om thee gevraagd. De Napalese thee is met heel veel melk. Ik vroeg om black tea en kreeg een glaasje met wat troebelige bruine thee. Het smaakte verrassend zoet en er zat ook gember in; lekker. De kindjes incl. de baby van 1 maand mocht ik fotograferen.

Aan de overkant, weer bij de plaatselijke bewoners hebben we gewacht tot de rafters terug kwamen. Iedereen was nog aan boord! Ze hadden het leuk gehad en onderweg geluncht, wat ook lekker gesmaakt had. Ik kreeg daarna onderweg ook nog een lunch aangeboden.

Toen weer verder met het busje. Weer een herhaling van de rit van vanmorgen; weer 3 uur rijden en hobbelen, het laatste stuk in het donker. We kwamen bij ons hotel in Pokhara aan en waren erg moe en zijn direct gaan eten en slapen.

groeten van ons allemaal en tot het volgende verslag.

Joke en Hermien

1. Hanny:
    10 november 2013
    Mooi verhaal weer Hermien!!! Genieten!!!!!
  2. Marijke:
    10 november 2013
    Tjonge wat zien jullie daar veel en hermien door het beschrijven heb je er een goed beeld bij leuk veel plezier groetjes
  3. Eric Bussink:
    10 november 2013
    mooi verslag weer , ja het verkeer zal wel een chaos zijn , veel plezier hoor .
  4. Janette:
    11 november 2013
    Hallo Hermien en Joke,

Net heb ik even naar Yorin Travel gekeken op tv. Nepal was aan de beurt. Had het al vaker gezien maar nu kon ik een extra goed beeld vormen van wat jullie zoal zien en beleven. Heel bijzonder allemaal. Ben ook wel benieuwd wat jullie zoal te eten krijgen. Is het een beetje Amber en Julia proof :) ? Ze zullen daar vast niet uit kant en klaar zakjes en pakjes koken net als hier. Groetjes Janette
  5. Ina en Frits:
    12 november 2013
    Nou ik dacht al even, je gaat toch niet raften in je conditie.
    Gelukkig las ik het later.
    Nou verder maar genieten en er zullen vast nog meer ritten met slechte wegen komen. Dus wel sterkte en groet van ons!!
  6. Marijan:
    13 november 2013
    Hoi Hermien, prachtig, even weg van hier en met jullie mee genieten!