trap van 1000 treden

7 november 2013 - Simalchaur Syampati, Nepal

Weer een prachtige wandeling gemaakt. Nu naar Namo Bhudda. Dit is een gouden Bhoeda beeld die je kunt bereiken met een trap van 1000 treden. Vanuit deze plek ook weer een mooi uitzicht op de Himalaya.

Daarna een afdaling via de andere kant van de berg richting een Boedistisch klooster. Deze wandeling ging over een weer zeer ongelijk pad vol kuilen en keien. Dit pad is ook in gebruik als gewone rijweg want motoren en vrachtwagens gaan hier ook over. Onderweg weer gezien hoe de plaatselijke bevolking leeft en werkt.

Halverwege staat 'ons' busje met de 2 andere reisgenoten van onze groep die niet met de wandeling mee gingen. Na een rustpauze gingen we weer verder, ik ben toen ook met het busje meegegaan want de rest van de wandeling zou best zwaar zijn. De wag was weer ongelofelijk hobbelig en het duurde ook nog wel een 3 kwartier voor we op de plek waren waar we de wandelaars weer zouden ontmoeten.

Na de lunch (momo's, erg lekker) gingen we weer verder naar het klooster. Hier weer veel trappen op. We mochten in het klooster rondkijken, maar niet fotograferen. Ook moesten we hier de schoenen uit doen. Het was zeer indrukwekkend. Je werd er vanzelf stil van. Buiten waren er ook ontelbare gebedsvlaggetjes. Na een weer ontzettend hobbelige rit van ± 1,5 uur bereikten we weer ons hotel.

1. Hanny:
    Het klinkt allemaal geweldig!! Lekker genieten!!!! Groeten Hanny
  2. Bernhard:
    Dag Hermien en Gerard,

Je leeft helemaal in een andere wereld, waar we nauwelijks weet van hebben. Dichtbij die geweldige massa bergen waar je je op de toppen van de wereld bevindt. Niet te bevatten, maar waar.
    Geniet van het uitzicht, de bewoners en alles wat je tegenkomt.
    Gr. Riet.
  3. Bernhard:
    8 november 2013
    Gerhard geniet thuis natuurlijk ook mee.
  4. Eric Bussink:
    8 november 2013
    mooi verslag en inderdaad een hele andere wereld ,de mensen leven en werken heel anders als wij heb ik wel eens gezien op tv
    veel plezier nog en geniet er van jullie twee

ps: geen ramen in dat klooster zeker , omdat jullie de schoenen uit moesten doen
  5. Gerhard,:
    9 november 2013
    wat een prachtige foto`s ik geniet er gewoon van jullie natuurlijk ook het is hier maar regen en wind moet straks even naar Zwolle geniet nog maar van jullie vakantie groeten GERHARD
  6. Hanneke Frenken:
    9 november 2013
    Hoop dat het lukt,groetjes vanuit Turkije!
    Jullie genieten volop zo te lezen ,lijkt allemaal veel op Thailand erg mooi .inderdaad een hele andere wereld!
    Veel plezier nog,wij genieten ook nog paar dagen hier is het ook mooi!
    Gr. Harry en Hanneke
  7. Janette:
    9 november 2013
    Prachtig mooie foto's. En zo te zien en te lezen gaat het best goed met je rug? Je maakt er een feestje van, slingers opgehangen, lekkere hapjes en op de grote schommel :D
    Hier zijn net de bloembollen de grond in gegaan, kon nog net.
    Groetjes, Janette