zonsopgang

6 november 2013 - Nagarkot, Nepal

Vandaag een kort berichtje want in het hotel waar we nu zijn is geen internetcafe. Daarom stuur ik dit bericht via mijn mobiel.

We zagen vanmorgen een prachtige zonsopkomst boven de toppen van de himalaya vanaf het terras van ons hotel in Nagarkot. Hopelijk lukt het om de video of foto mee te sturen. Verder hebben we een bijna 2 uur lange wandeling gemaakt naar een lager gelegen dorp. Het pad zat, zoals alle wegen en paden hier, vol met grote gaten en overal liggen keien. (Herman je hebt hier volop werk!). Ook heb ik nog op een schommel gezeten. Maar dat vertel ik een volgend keer als ik een computer met internet kan vinden. Bedankt allemaal weer voor jullie reacties, we vinden het leuk om te lezen. Groeten van ons. Joke en Hermien

Het verhaal over de schommel; In verband met het festival van de laatste dagen wordt in heel Nepal schommels van bamboe gebouwd waar je alleen tijdens dit festival iedereen even gebruik van maakt. De gedachte daarachter is om 1 x per jaar even van de aarde 'los' moet komen. Tijdens de wandeling van vandaag kreeg ik de gelegenheid om ook even op zo'n schommel te mogen. Dat was erg leuk. Dus Bernhard, net als in Australië werd ik weer al schommelend op de foto gezet. Geweldig.

Onderweg beklommen wij nog een heuvel, waar ook nog een uitkijktoren op stond. Vanaf deze heuvel weer een prachtig uitzicht over de omgeving en de Himalaya.

's Middags hebben we hier het centrum van Dhulikhel bezocht. Onze engels sprekende Nepalese gids weet ons erg veel te vertellen. Op deze manier wordt ons 'handen en voeten' engels weer eens bijgespijkerd.

Verder wordt hier wel 3 x per dag warm gegeten. Altijd, zelfs bij het ontbijt, is er rijst, noodels en kip en aardappels, maar gelukkig ook wel yoghurt, fruit en musli.

1. Gerhard, Joris en Karien:
    6 november 2013

Hier een link naar de video van de zonsopkomst.

groetjes Karien en Joris
  2. Nienke, richard, jesse en de honden:
    hoi mam en joke.

het filmpjes is echt super mooi.
    we zijn benieuwd naar alle verhalen en foto's, maar dat komt wel als jullie thuis zijn.
    geniet er van en tot snel.
    dikke kus van ons
  3. Marijke:
    Leuk veel plezier xx
  4. Hanneke Frenken:
    6 november 2013
    Filmpje gezien prachtige zonsopkomst,weet niet of ik de rest van jullie reis nog kan volgen ga zelf onverwachts een aantal dagen met Harry naar Turkije ,hoop wel dat het lukt! In ieder geval nog heel veel plezier. Harry en Hanneke
  5. Bernhard:
    7 november 2013
    We hebben je zonopkomst niet gezien, helaas. Je boft geweldig, want hier komt de zon nauwelijks op.
  6. Janette:
    7 november 2013
    Helaas kan ik het filmpje ook niet bekijken. Ben wel erg benieuwd en blij verrast dat je de zon onze kant opstuurt. Want we missen de zon hier inderdaad in dit waterige koude kikkerlandje. Het moet vast een prachtig beeld opleveren zo boven de Himalaya.